19 Kasım 2013 Salı

TRUFF



Başarısızlıkla sonuçlanan bir blogdan alınmış cupcake tarifi sonucu ortaya çıkardığım bu muhteşem trufflarım oldu. Bloglardaki farklı tarifleri denemeyi seviyorum, ancak bu seferki tarifte ters giden bir şeyler oldu. Birebir aynı malzemeleri kullandım , cupcakelerim önce oldukça güzel bir şekilde kabardı ama tam pişmek üzere derken hepsi birden pıtır pıtır söndü. O güzelim keklerim kase şekline gelip kağıtlarına sımsıkı yapışmış ve kurumuşlardı. Yapacak fazla bir şey yoktu. . Bunları yenmek için sunamayacaktım , değerlendirmenin en güzel yolu truff yapmaktı . 

Kekleri aldım , kağıtlarından ayırmak çok zor oldu ama kurtarabildiğim kadarını çıkarttım, ufaladım ve truff yapmaya koyuldum.


Malzemeler
Kurumuş kekleriniz, deneyip de yapamadığınız kekler, ya da herhangi bir kek
Krema ( 1 ya da 2 paket benim malzemem çoktu o yüzden 2 paket kullandım )
Bitter çikolata (1 ya da 2 paket , 2 paket krema kullandığım için bunu da 2 paket kullandım )
Fındık
Süslemek için Hindistan cevizi, antep fıstığı


Yapılışı

Kremayı bir tencereye koyun kaynayınca içine çikolatayı atın soğumaya bırakın sonra kekleri rondodan geçirip büyük bir kapta krema ile karıştırın içine fındık ekleyin
dolapta
bekletin. Daha sonra ister minik toplar yapın, ister benimki gibi kalıpta şekiller verin. Ben yine bir kına gecesi için hazırladığım için bu truffları kalp ve çiçek kalıplarını kullandım . Kalıpla şekil vermek için bir gece dolapta bekletmek gerekiyor, Şekil verdikten sonra Hindistan cevizi veya fıstık veya fındığa bulayın.

Afiyet olsun......



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder