13 Kasım 2013 Çarşamba

Susila'nın Peynirli Poğaçası 




Bu poğaça benim ve ailemin çok sevdiği bir poğaça .Patatesli, peynirli , kıymalı , içi boş olarak da yapılabilir. Hatta ben bazen hamurun içine çekirdek katınca da çok güzel oluyor.  Şimdiye  kadar beni hiç yarı yolda bırakmayan bir tarif bu . Ben bu blogumda denemediğim hiçbir tarifi yayınlamıyorum.  Biraz da bu yüzden yavaş kalacağım sanırım .  

Poğaça yaparken hamurunu biraz yumuşak tutuyorum ben , bir de mayalanmasından sonra biraz da tepside şekil verdikten sonra mayalanmaya bırakıyorum. Şekli yağladığım tepsi üzerinde veriyorum , sanki daha kolay oluyor gibi .  Ağızda dağılan yumuşacık bir poğaça oluyor bu . 

Malzemeler 

5 su bardağı un
2 yumurta ( birinin sarısı dışına ) 
150 gr margarin 
1/2 çay bardağı zeytinyağı
1 su bardağı yoğurt
1 paket yaş maya
1 fiske tuz
1 fiske şeker 

İçi için 

Beyaz peynir
Maydanoz 


Yapılışı 

Unu havuz gibi açın, içine mayayı şekeri ,yumurtayı , tuzu, margarini, sıvı yağı, yoğurdu ekleyin ve  yoğurun.   Ben çok da fazla yoğurmuyorum,   malzemelerin  karışması yetiyor Unu yetersiz gelebilir, ilave un ekleyin ancak hamuru biraz yumuşak olacak .   Mayalanmaya bırakın. Mayalanma işlemi tamamlandıktan sonra  hazırlamış olduğunuz içi koyarak şekil verin. Yağlanmış tepsiye  üstüne yumurta sarısı sürerek dizin,   170 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.  

Afiyet olsun .............










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder