19 Kasım 2013 Salı

 FINDIKLI DAMLA SAKIZLI  MUHALLEBİ 

Oğlumun ilk sütle tanışmasının ardından onun menüsüne eklediğim ve yapmasından oldukça keyif aldığım muhallebi tariflerini paylaşmak istedim sizinle . Bir heyecanla fotoğraflarını çekip arşivime eklemiştim birgün gerekir diye. Nasip bugüne imiş. Tadı bence çok güzel olmuştu ama  oğluşuma yediremedim bir türlü. Damla sakızından hoşlanmadığını düşünerek daha sonraları damla sakızı eklemeden yaptım , bu sefer başarılı olmuştum. Oğluşumun damak tadına damla sakızı erken geldi  ileride denemek üzere damla sakızlı tarifimi oğlum için rafa kaldırdım bir sürelik. Sade muhallebi olarak gönül rahatlığı ile bebişlerinize yedirebilirsiniz. 



Malzemeler 

4 çorba kaşığı yağ 
3 çorba kaşığı dolusu un 
4 su bardağı süt 
10 çorba kaşığı tozşeker 
1 çay bardağı çekilmiş fındık 
3 parça damla sakızı 

Yapılışı 

Yağı bir tencereye alın ve unu ekleyin, unun rengi  dönüp kokusu çıkana kadar  çırpma teli ile çevirerek kavurun . Üzerine süt ve toz şekeri hızlı bir şekilde ilave ederek koyu kıvam gelene kadar orta ateşte pişirin.  Fındık karışımını ekleyin , damla sakızını döverek ilave edin .1-2 taşım daha kaynadıktan sonra kaselere paylaştırın. Soğuması için dolaba kaldırın. Servis etmeden önce üzerine süslemek için ben fındık koymayı tercih ettim,  siz istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz. 

Afiyet olsun.......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder