18 Kasım 2013 Pazartesi

Sütlü Mayalı Poğaça


Dün  denediğim bir tarifi paylaşmak istiyorum sizinle.  Poğaça denemelerimden  ikinci tarifim bu . Blogumla beraber tariflerimi de çoğaltmak istediğim için yeni tarifleri fırsat buldukça denemeye çalışıyorum .  Kuru maya ile ilgili biraz antipatik olsamda bu tarifin orjinaline uygun deneme isteğimden aynen kullandım tüm malzemeleri.   Sadece evde terayağ olmadığı için teremyağ ile yaptım . Tarifin orjinali tereyağ ile. 

Malzemeler
125 gr teremyağ
1 çay bardağı zeytinyağı
1 yumurta
1 su bardağı süt
1 çay bardağı su
1 paket instant kuru  maya
1 yemek kaşığı tuz
1 yemek kaşığı toz şeker
5 su bardağı  un ( un az gelirse eklenebilir ancak yumuşacık bir hamur olacak ) 

İçi için 

Beyaz peynir
Maydanoz 

Yapılışı 

Tüm malzemeler karıştırılarak yumuşak bir hamur elde edilir. Benim tarifte verdiğim un az gelebilir, gerekirse un ilave edilir ancak yumuşak bir hamur elde edileceğini unutmadan unu ilave edelim. Yaklaşık 1 saate yakın sıcak bir ortamda mayalanmaya bırakın. Hamurun mayası gelince ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizle açın ve içine iç malzemenizi koyarak kapatıp şekil verin. Ben şekil verme işleminden sonra bir müddette tepside mayalandırıyorum . Yumurta sarısı sürerek , önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirin. 

Afiyet olsun ....



Eşim daha önce vermiş olduğum susilanın peynirli poğaçasını daha çok sevdiğini söylüyor ancak bence  bu poğaça da onun kadar lezzetli. Bence ikisi arasında hissettiğim en belirgin fark susilanın poğaçasının yumuşacık, sütlü mayalı poğaçanın da ağızda dağılan hıyır hıyır deriz ya öyle olması sanırım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder